受胎告知(4)天使の告知2
天使ガブリエルの話に対してマリアはどのような反応をするのでしょうか? ἡ δὲ ἐπὶ τῷ λόγῳ διεταράχθη καὶ διελογίζετο ποταπὸς εἴη ὁ ἀσπασμὸς οὗτος. (Lc 1:29)
天使ガブリエルの話に対してマリアはどのような反応をするのでしょうか? ἡ δὲ ἐπὶ τῷ λόγῳ διεταράχθη καὶ διελογίζετο ποταπὸς εἴη ὁ ἀσπασμὸς οὗτος. (Lc 1:29)
いよいよ天使ガブリエルが携えたメッセージがマリアに対して明らかになります。καὶ εἰσελθὼν πρὸς αὐτὴν εἶπεν, Χαῖρε, κεχαριτωμένη, ὁ κύριος μετὰ σοῦ. (Lc 1:28)
前節の天使ガブリエルが遣わされた先についての説明があります。 πρὸς παρθένον ἐμνηστευμένην ἀνδρὶ ᾧ ὄνομα Ἰωσὴφ ἐξ οἴκου Δαυὶδ, καὶ τὸ ὄνομα τῆς παρθένου Μαριάμ. (Lc 1:27)
受胎告知とは天使ガブリエルが聖母マリアに受胎とイエスの誕生を知らせる出来事です。 Ἐν δὲ τῷ μηνὶ τῷ ἕκτῳ ἀπεστάλη ὁ ἄγγελος Γαβριὴλ ἀπὸ τοῦ θεοῦ εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας ᾗ ὄνομα Ναζαρὲθ (Lc 1:26)
マタイによる福音書で語られるイエスの洗礼の最後の節です。この節によってこの洗礼がどのように重要であるかがわかります。 καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῶν οὐρανῶν λέγουσα, Οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα. (Mt 3:17)
最初はイエスを洗礼することに本意でなかったヨハネもイエスに諭されて気を取り直します。そして無事にイエスが洗礼されるとあるイベントが発生します。βαπτισθεὶς δὲ ὁ Ἰησοῦς εὐθὺς ἀνέβη ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἠνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδεν τὸ πνεῦμα τοῦ θεοῦ καταβαῖνον ὡσεὶ περιστερὰν καὶ ἐρχόμενον ἐπ’ αὐτόν· (Mt 3:16)
洗礼されるために来たイエスにヨハネは自分が洗礼する立場ではないと訴えます。しかしイエスはそれには同意しません。ἀποκριθεὶς δὲ ὁ Ἰησοῦς εἶπεν πρὸς αὐτόν, Ἄφες ἄρτι, οὕτως γὰρ πρέπον ἐστὶν ἡμῖν πληρῶσαι πᾶσαν δικαιοσύνην. τότε ἀφίησιν αὐτόν. (Mt 3:15)
洗礼者ヨハネはイエスが洗礼されるために来ることを知ります。 ὁ δὲ Ἰωάννης διεκώλυεν αὐτὸν λέγων, Ἐγὼ χρείαν ἔχω ὑπὸ σοῦ βαπτισθῆναι, καὶ σὺ ἔρχῃ πρός με; (Mt 3:14)
洗礼者ヨハネの登場とその言動が説明されたあとでイエスが現れます。洗礼者ヨハネについての最大のイベントが語られます。 Τότε παραγίνεται ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας ἐπὶ τὸν Ἰορδάνην πρὸς τὸν Ἰωάννην τοῦ βαπτισθῆναι ὑπ’ αὐτοῦ. (Mt 3:13)
洗礼者ヨハネが自分のあとに来るイエスについて語るところです。 Ἐγὼ μὲν ὑμᾶς βαπτίζω ἐν ὕδατι εἰς μετάνοιαν· ὁ δὲ ὀπίσω μου ἐρχόμενος ἰσχυρότερός μού ἐστιν, οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς τὰ ὑποδήματα βαστάσαι· αὐτὸς ὑμᾶς βαπτίσει ἐν πνεύματι ἁγίῳ καὶ πυρί· (Mt 3:11)